Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

My life FE

Bangkok City bertempat di BIG C Lardpao Plaza merupakan sebuah destinasi yang tak dapat ku lupakan setelah bersetuju menjadikan FusionExcel wardah perjuangan hidupku.

Bermula pada May 2008, menjadi warga FE Bangkok City aku jadikan medan perjuangan ku yang pertama sebelum merantau ke lain lain tempat di kawasan ASIA. Selainmempunyai seorang sahabat baik Mr Jankij kalaewon juga sekarang ini sebagai salah seorg Jutawan ternama di dalam FE, Bangkok juga merupakan medan perniagaan dan lokasi trategik perdagangan yang telah dibuat oleh mana mana Pemimpin syarikat MLM sebelum ini. Walaupunbegitu, amat sukar untuk memasukki medan ini sekranya tidak mempunyai kontak yang kuat.

Mempromosi barangan FE amat mudah bagiku kerana pada ketika aku mula bertapak di sana, FE telah pun awal mempromosikan barangan mereka kerana pada masa itu (May 2008), Thailand adalah sebuah negara yang termasuk dalam senarai 32 buah Negara yang menerima FE.

Aku hanya menuruti apa yang telah digarabkan dan plan perniagaan yang hebat sama-sama kami jalankan di sana tanpa sebarang gangguan dan kekangan mana mana pihak. Dua bulan pertama menjalankan perniagaan FE di sana terlalu indah kalau nak digambarkan. Belum pernah pun dalam sejarah hidup menjalankan perniagaan yang betul betul menguntungkan seperti mana yang telah dilakukan disana.

Kenangan terindah busines di sana telah pun aku zahirkan di bumi Malaysia di mana tanggal Jun 2009 teman teman dan rakanku di sini berharap agar dapat membimbing mereka pada sebuah program hebat ini. Aku bersyukur dan sungguh bersyukur di mana sebelum ini aku mengandaikan yang aku tidak mempunyai follower dengan apa yang aku lakukan sekarang. Malaysia pada ketika itu amat scapticle program2 sebegini setelah satu tsunami perniagaan internet melanda masih panas diperkatakan.

Hari ini, Julai 2011 aku berdiri di puncak jaya menjengah ke bawah melihat ribuan manusia yang telah menyertai apa yang aku lakukan melalui sebuah program yang cukup perfect yang diikuti hampir 160 buah negara di dunia. Di bawah sana aku dapat melihat ribuan manusia yang telah pun jauh meninggalkan sebuah kehidupan lampau dan bertukar kepada 'seseorang' dalam kehidupan mereka. Walaupun pada mulanya mereka bukanlah seseorang pemimpin atau individu yang hebat. Mereka hanyalah sebuah individu cuma mahu perubahan kepada sesuatu yang lebih baik dari sebelumnya. Mereka semua telah mengalaminya sekarang.

Berbangga, acap kali penganugerahan.... Mereka mereka semua akan berada di pentas keramat Fusion Excel dan di tabalkan kedudukan tinggi dalam kehidupan sebagai seorang warga FE.

Menjadikan FE sebagai wadah perjuangan bukanlah sesuatu yang ku minta. Kejayaan diri ini dan juga mereka di bawah sana bukanlah pilihan ku. Apa yang kupohon dari yang Esa hanyalah sebuah kebahgiaan dan kedamaian, aku tidak henti melakukan kebaikan kepada semua insan di muka bumi ini, aku tidak henti menceritakan kejayaan semua. Dan aku tidak sekali pun mengharap apa apa dari sebuah pertolongan ........dan........yang memberi hanyalah Ia tuhan rabbul izzati.....

Ya allah ya tuhan ku... Kau berkatilah apa yang aku lakukan ini... Kau panjangkanlah rezeki yang engkau limpahkan ini demi untuk kami beribadat kepadaMu... syukur kami di atas kenikmatan yang tak henti henti yang kau berikan ini... Kuatkan lah kami dalam mengharungi sebuah kehidupan sementara ini... Kami amat bahagia yang tak terhingga menikmati sedikit saja apa yang engkau berikan ini...... Walaupun kami tahu semua ini akan hilang sekelip mata sahaja dengan kekuasaan mu juga....

Aku memohon kepada mu ya Allah.... Kuatkan lah semangat berkumpulan yang baik di dalam kumpulan kami ini demi membantu mereka mereka insan yang inginkan sebuah kehidupan yang baik seperti mana yang telah kami lakukan kepada mereka mereka terdahulu.....

Aminya rabbill a'lamin........

Park evenue lobby 14-7

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: